MAJLIS KEBUDAYAAN NEGERI KELANTAN HULUR SUMBANGAN RAMADAN

>> Monday, June 27, 2016







MAJLIS KEBUDAYAAN NEGERI KELANTAN HULURKAN SUMBANGAN RAMADAN


Pada hari Sabtu, 20 Ramadan 1437 [25 Jun 2016] kami di Pondok Rahmat menerima kunjungan sekumpulan pegawai-pegawai Majlis Kebudayaan Negeri Kelantan.





Pada mula-mulanya saya agak terkejut menerima kunjungan mereka secara tiba-tiba begitu, walau bagimanapun beberapa orang daripadanya saya cukup kenal, dan pernah berurus kira dengan mereka di masa-masa yang lalu.


Biasanya selain dari keluarga, yang datang ke pondok kami ialah pelajar-pelajar yang ingin membuat temuduga atau temubual mengenai thesis-thesis pengajian yang sedang mereka lakukan.


Tapi kali ini rombongan yang datang ialah dari Majlis Kebudayaan Negeri Kelantan. Mereka membawa kabar gembira, menyampaikan hadiah-hadiah sempena dengan bulan Ramadan yang mulia.


Dua buah kantung yang penuh berisi yang “berat menanam” diserahkan kepada saya sebagai sumbangan bulan Ramadan tahun ini.


Di samping itu ada lagi sebuah sampul berisikan sumbangan tunai. 


Alhamdulillah.


Mereka memberitahu saya inilah sumbangan daripada Majlis Kebudayaan Negeri Kelantan yang disampaikan kepada penggiat-penggiat sastera dan budaya negeri ini.


Yang amat penting ialah yang tersirat di belakang sumbangan itu, iaitu membuktikan bahawa pihak berkuasa  menghargai sumbangan-sumbangan kecil kami kaum penulis, penggiat  sastera dan budaya selama ini


Anehnya saya tidak bertanya-tanya siapakah nama-nama mereka, selain dari mereka yang saya kenali itu.


Saya ucapkan berbanyak-banyak terimakasih kepada mereka di atas sumbangan itu.


Terimakasih daun keladi. 


Salam hormat dari saya.



-Mohd Zain Saleh

Lorong Masjid al-Qasimi,
Kg.Kubang Siput, Parit,
Pasir Tumboh, Kota Bharu Kelantan.



0 comments:

Post a Comment

  © Blogger template Werd by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP